10 Haziran 2016 Cuma

Şampiyonu İlan Ediyorum

2016 Avrupa Şampiyonası’na sayılı saatler kala tekrar sizin karşınıza çıkıyorum. Size yok Avrupa Şampiyonası şurada başladı yok şöyle bitti, yok tarihi olayları şudur budur bunlara giremem. Bak hele bana İlber Ortaylı mıyım?


Bakma öyle aval aval yüzüme şimdi beni dinliyorsun. Bu şampiyonada eğer sağda solda hava atmak, sanki futboldan anlıyormuşsun gibi görünmek istiyorsan doğru adrestesin. Çünkü bilader benim en iyi yaptığım iş bu evet doğru duydunuz en iyi yaptığım iş bu. Sakın aklınızdan biz de senin kadar futboldan anlarız gibi düşünceler geçmesin. Ben ki tazı yarışlarına dahi bahis yapan biri olarak tabi ki sizden daha iyi bileceğim bu işleri. Geçen dünya kupasında şampiyon olur dediğim Brezilya Almanlardan 7 yemiş olabilir. Bu sizde ve bende büyük hasarlara yol açtı onu da biliyorum. Ancak ve ancak bu sefer yanılma payını sıfıra indireceğim.  Sıfır, sıfır, sıfır !!


Nasıl mı tabi ki üstün ve nitelikli analizlerimle. Sizlere hangi maç ne olur hangi maçta sürpriz olur (tabi şimdi bu sürpriz olayı sizin için geçerli benim için geçerli olmayan bir kavram) bunları teker teker yazacağım. Yok, sonra abi bu maç niye böyle bitti ya keşke bu yazıyı önceden okusaydım falan demeyin umurumda olmazsınız duydunuz mu beni umurumda olmazsınız nokta. Şimdi öncelikle şampiyonu ilan edeceğim. Ne yani daha şampiyona başlamadan, şampiyonu bu kadar erken mi ilan edeceksin diyenleri duyar gibi oluyorum duymamış olayım bayıltırım.

Gönül ister ki bu "sabuncu" takımı şampiyon ilan etmeyeyim ey dostlar. İçim yanıyor, böğrüm ağrıyor, burnum sızlıyor amma velakin bir bahisçi, bir analist duygusal olamaz nein olamaz.


Evet sizin de anladığınız üzere 2016 Avrupa Şampiyonasının nihai ve kesin şampiyonu Almanyadır. Şimdi şampiyonumuzu analiz edelim. Alman disiplini diye bir şey boşuna çıkmamış adamlar tam bir işleyen makine. Takımdaki herkesin görevi belli ve net. Sistem takımı olduğu için oyuncuların bireysel performanslarına bağlı bir takım olmaktan da çıkıyor. Ayrıca Löw faktörüne de değinmeden edemeyeceğim dostlar. 2006 yılında Almanya'nın başına geçen Joachim Löw eski sıkıcı Alman milli takımının çehresini değiştirerek daha total ve akışkan bir takım yaratmayı başardı. Başarıyı bir anda getirmedi fakat her turnuvada iddialı bir Almanya milli takımını bize izlettirmeyi başardı. Velhasıl kelam Joachim Löw tırnaklarıyla kazıyarak başarılı bir Alman milli takımını oluşturdu ve bu tamamen onun eseridir.

Adam tırnaklarıyla kazıyarak geldi demiştik

Şimdi de kadroyu inceleyelim. Öncelikle Philipp Lahm'ın emekli olması büyük bir dezavantaj gibi görünse bile yukarıda da bahsettiğim gibi Almanya sistem takımı olduğu için onun eksikliği çokta hissedilmeyecektir. Almanyayı farklı kılan bir diğer özellik çok sayıda oyuncunun birçok bölgede ve pozisyonda oynayabilmesi. Emre Can, Boateng, Müller, Götze, Draxler birçok pozisyonda görev yapabilecek oyuncular. Benim için en önemli olanı ise Almanların bitirici oyunculara sahip olması. Özellikle Gomez ve Müller tam bir bitirici oyuncu ve diğer favori gözüken (benim için değil tabi) takımlardan Almanyayı öne geçiren en önemli etmenlerden biride bu aslında.

Bu kadar analiz yeter be kardeşim şampiyonumu ilan ettim. Bu konuyu daha fazla uzatmanın anlamı da yok. İşte size şampiyonun Euro 2016 kadrosu.

Maestro Mesut

Bu arada değinmeden edemeyeceğim gençlerrr. Açılış maçı ev sahibi Fransa ve Romanya arasında oynanacak. Bu maçla şampiyona başlıyor. Maçı kısaca analiz etmek gerekirse Fransa Romenlerin üstünden tır gibi geçer. Eğer bitirme noktasında sıkıntı yaşamazlarsa ki Antoine Griezmann ve Olivier Giruod gibi bitirici ayaklar varken bu konuda da sıkıntı yaşayacaklarını düşünmüyorum. Ev sahibi Fransa rahat bir galibiyetle açılışı yapar.

Banko bahisler; 
Fransa H 1
Fransa İy-Ms kazanır (1'den 1)
Fransa kazanır ve 2.5 üst biter
Fransa 3-0 kazanır 
Fransa yüzde 60 (+-5) topla oynar
Ayrıca kornerci kardeşlerime selam olsun Fransa golü erken bulmazsa korner patlaması olur. Toplamda 9+ korner olacağını düşünüyorum. Fransa en az 7-8 korner kullanır.

Baskı bu çocuğun omuzlarında olacak.

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. Kendinize muhkem bakın ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder